Wees origineel…
En sluit aan bij je boodschap
Bij mij thuis in het keukenkastje staat een potje chilipeper. Ik gebruik het regelmatig. En als ik dat doe lees ik onwillekeurig de tekst op het etiket: “Toe aan wat pit in je organisatie?” Kijk, dat is nog eens slim. Een uitzendbureau voor hoogopgeleide specialisten liet het ooit maken voor een event. En ik moet mooi iedere keer aan ze denken als ik chili-con-carne eet.
Toe aan wat pit in je organisatie?
Of neem deze. Een onderwijsorganisatie laat katoenen tasjes bedrukken. Van die stoffen tasjes met een lus eraan. Suf, duf en geitenwollensokken, zul je denken. Maar de tekst op het tasje luidt “Alleen mijn tas is stoffig!” Kijk, ook dit is slim. Humor, zelfrelativering, ironie. Hier durf ik wel boodschappen in te doen. En ondertussen loop ik mooi met de naam en het logo van die club aan mijn schouder.
Alleen mijn tas is stoffig!
De boodschap is eenvoudig. Een button, een ballpoint of een sleutelhanger zijn niet onderscheidend genoeg meer. Ze hebben geen attentiewaarde en nauwelijks een gebruikswaarde. Mijn keukenla ligt vol met die spullen. Met een beetje meer aandacht zorg je voor een ‘aha!’-momentje bij de ontvanger. Ga er met je collega’s voor zitten en brainstorm er eens een uurtje over.
Win de ‘Live Magazines Best Goodie Award’
Als je echt meerwaarde wil hebben van je goodie huur je er een specialist voor in. Mensen die het gewend zijn om creatief en out-of-the-box te denken. Tekstschrijvers, communicatiespecialisten, vormgevers of reclamemakers: ze kunnen je organisatie met een onverwachte vondst boven zichzelf uittillen. En als er nou iets écht leuks uitkomt wint je organisatie bij het volgende event misschien wel de ‘Live Magazines Best Goodie Award’!
De beste goodie die je je kan wensen is natuurlijk een Live Magazine. Met een Live Magazine voeg je impact toe aan je event en laat je zien dat voor jou de inhoud telt.